Kommunerna i Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar gör kontinuerligt olika inköp till alla sina verksamheter. Det gäller allt från kontorsmaterial, konsulttjänster och livsmedel till fordon, utbildningar och entreprenader m.m. Genom att i förväg upphandla dessa inköp, kan kommunerna få bättre priser och övriga avtalsvillkor.
Upphandlingsenheten i Västra Mälardalens Kommunalförbund (VMKF) samordnar upphandlingar för Köpings-, Arboga-, Kungsörs- och Surahammars kommun samt de kommunala bolagen. Arbetet sker med utgångspunkt i vår Upphandlings- och inköpspolicy. Målsättningen är att få bästa kvalitet till lägsta möjliga kostnad.Vissa större upphandlingar sker av den anledningen i samarbete med Regionförbundet Örebro län och dess medverkande kommuner.
OBS! Filmerna inspelade och värden kan ha förändrats, exempelvis tröskelvärde, värde för direktupphandling.
För aktuella värden se:
Webbplats Upphandlingsmyndigheten
Hur går det till att lämna ett anbud till offentlig sektor? Var finns upphandlingarna och går det att lämna ett perfekt anbud?
Vad händer efter tilldelningsbeslutet? Vilka rättigheter och möjligheter finns om det inte gick som planerat och hur kan anbudet förbättras till nästa gång i så fall?
Upphandlingsenheten
Västra Mälardalens kommunalförbund
Postadress:
Box 111, 731 23 Köping
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122