Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Lättläst: Kyrkor

Heliga Trefaldighets kyrka och Nicolai kyrka

ligger i Arbogas centrum.

Säterbo kyrka, Medåkers kyrka

och Götlunda kyrka ligger utanför Arboga centrum.

Heliga Trefaldighetskyrka

Heliga Trefaldighets kyrka började byggas

på 12 hundratalet.

Den är 8 hundra år gammal.

Den byggdes av munkar.

Tornet byggdes på 16 hundratalet.

 

Heliga Trefaldighetskyrkan är Arbogas

största kyrka.

Den ligger mitt i stan.

S:t Nicolai kyrka

S:t Nicolai kyrka började byggas på 11 hundratalet.

Den är 9 hundra år gammal.

S:t Nicolai kyrka ligger mitt i stan.

Kyrkan ligger nära Arboga station.

Medåkers kyrka

Medåkers kyrka började byggas på 12 hundratalet.

Den är 8 hundra år gammal.

Medåkers kyrka ligger i Medåker.

Medåker är ett samhälle utanför Arboga.

Säterbo kyrka

Säterbo kyrka ligger i Säterbo.

Säterbo är en by utanför Arboga.

Götlunda kyrka

Götlunda kyrka blev klar på 17 hundratalet.

Kyrkan ligger i Götlunda.

Götlunda är ett samhälle utanför Arboga.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer