Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Lättläst: Vem får rösta i kommunvalet?

För att få rösta om

vilka politiker som ska bestämma i Arboga

måste du vara minst 18 år.

 

Du måste också bo i Arboga

för att få rösta.

 

Om du bor i Arboga får du rösta

även om du inte är svensk medborgare.

 

Men då måste du vara

medborgare i ett EU-land,

eller medborgare i länderna Norge eller Island.

 

Om du bor i Arboga får du också rösta

om du kommer från ett annat land,

och har varit svensk medborgare i tre år.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer