Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Lättläst: Kommunalråd och oppositionsråd

Kommunalråd

I Arboga finns ett kommunalråd.

Kommunalrådet är politiker.

 

Kommunalrådet har politik som sitt yrke.

Kommunalråden får lön av kommunen.

 

I Arboga finns ett kommunalråd.

Han heter Anders Röhfors.

Anders Röhfors är med i partiet Moderaterna.

 

Kommunalrådet Anders Röhfors

arbetar i Rådhuset i Arboga.

Rådhuset ligger på Smedjegatan mitt i Arboga.

Oppositionsråd

I Arboga finns även ett oppositionsråd.

Oppositionsrådet är politiker.

 

Oppositionsrådet i Arboga heter Andreas Silversten,

Andreas Silversten är med i partiet Socialdemokraterna.

 

Andreas Silversten jobbar i Rådhuset.

Han är i Rådhuset några timmar varje vecka.

Andra politiker

De flesta andra politiker i Arboga kommun

är fritidspolitiker.

 

Det betyder att de har andra jobb också

och att de arbetar

med politik på sin fritid.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer