Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Lättläst: Bad

I Arboga finns det ett badhus

som heter Ekbacksbadet.

 

I badhuset kan du simma

i en stor bassäng inomhus.

Det finns också en vattenrutschbana

och liten bassäng där små barn kan leka.

 

I badhuset finns också

bastu, solarium, gym och servering.

 

Om du vill lära dig att simma

kan du gå i simskola på badhuset.

Telefonnummer till badhuset är 0589-871 70.

Bada i sjöar

Det finns många badplatser i Arboga kommun

där du kan bada i olika sjöar.

Herrfallet

Badet ligger vid sjön Hjälmaren vid campingplatsen Herrfallet i Arboga. Herrfallet ligger några mil utanför Arbogas centrum.

Hällarna

Badet ligger vid sjön Hjälmaren vid campingplatsen Hällarna i Arboga.

Hällarna ligger några mil utanför Arbogas centrum.

Kvarnsjön

Badet ligger vid sjön Kvarnsjön vid Hjälmare kanal.

Badet ligger ungefär 8 kilometer utanför Arbogas centrum.

Högsjön

Badet ligger vid sjön Högsjön.

Badet ligger ungefär 1 mil utanför Arbogas centrum.

Villabadet

Badet ligger vid Arbogaån.

Badet ligger nära Arbogas centrum.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 07 december 2016

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer