Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp
ska du ringa telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom,
ska du ringa din vårdcentral.
Om det brinner ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom
men du vill prata med
räddningstjänsten
ring telefonnummer 0589-67 01 09.
Om du snabbt behöver prata med polisen
ring telefonnummer 112.
Om det inte är bråttom
men du vill prata med polisen ring telefonnummer 114 14.
Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit slagna och behöver hjälp.
Ring till Kvinnojouren på telefonnummer 0221-244 90.
Om du snabbt behöver prata med polisen,
ring telefonnummer 112.
BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.
Ring till BRIS på telefonnummer 116 111.
Lättläst: Viktiga telefonnummer - Arboga kommun
AmbulansOm du är sjuk eller skadadoch behöver snabb hjälpska du ringa telefonnummer 112.Om det inte är bråttom,ska du ringa din familjeläkare. RäddningstjänstOm det brinner ring telefonnummer 112.Om det inte är bråttommen du vill prata medräddningstjänstenring telefonnummer 0589-67 01 08. PolisOm du snabbt behöver prata med polisenring telefonnummer 112.Om det inte är bråttommen du vill prata med polisen ring telefonnummer 114 14. KvinnojourenKvinnojouren hjälper kvinnorsom har blivit slagna och behöver hjälp.Ring till Kvinnojouren på telefonnummer 0221-244 90.Om du snabbt behöver prata med polisen,ring telefonnummer 112. BRISBRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.Ring till BRIS på telefonnummer 116 111.Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122
Följ Arboga kommun