Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa. Läs mer om de kakor vi använder på arboga.se

Lättläst: Sopor och återvinning

Vanliga sopor i hemmet

Om du bor i villa

hämtar sopbilen dina sopor varannan vecka.

Om du vill kan du dela upp soporna.

 

Det är bra för miljön

om du delar upp dina sopor.

Då kan dina sopor användas till något annat.

Det heter att de återvinns.

 

Släng matrester, vissna blomblad

och hushållspapper

i en särskild papperspåse.

Det är sopor som kan komposteras.

De kan sedan bli jord.

 

Andra sopor kan du slänga

i en vanlig plastpåse.

De soporna kan till exempel vara

blöjor eller kuvert.

Återbruket

Sopor som du inte kan slänga

bland dina vanliga sopor i hemmet

kan du slänga på ett återbruk.

 

På återbruket kan du slänga

kemikalier, glas och avfall från trädgården.

Du kan fråga personalen på återbruket

var du ska slänga dina sopor.

Telefonnummer

Du kan ringa till återbruket

för att få veta mer om sortering av sopor och öppettider.

Telefonnumret är 0589-120 43

Webbsida

Du kan klicka på länken för att veta mer om
när återbruket har öppet. Återbruket i Arboga

 

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 01 november 2017

Kontakt och öppettider

Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se

Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5

Organisationsnummer 212000-2122

Öppettider och telefonnummer