Det är en rättvisefråga att alla betalar rätt avgift för plats i förskola, fritidshem och annan pedagogisk verksamhet. Därför ska Arboga kommun, från och med 2016, årligen genomföra en avgiftskontroll.
Vid avgiftskontrollen jämförs uppgifterna som är lämnade till kommunen med hushållets taxerade inkomst hos Skatteverket.
De allra flesta betalar rätt avgift och kommer inte att beröras av detta. Visar det sig att de uppgifter om inkomst du har lämnat till oss är högre eller lägre än den faktiska inkomsten kommer det att justeras genom att du i efterhand faktureras eller får tillbaka pengar för gällande år. Belopp under 600 kronor faktureras eller återbetalas inte.
Avgiftskontrollen genomförs med två års fördröjning eftersom Skatteverkets uppgifter inte finns tillgängliga tidigare.
Mer information hittar du under vanliga frågor och svar om avgiftskontrollen.
Vårdnadshavare som har frågor om avgiftskontrollen kan kontakta Arboga kommun, barn- och utbildningsförvaltningen:
E-post: inkomstjamforelse@arboga.se
Information och fakturafrågor:
Ing-Marie Blomkvist Telefon: 0589-872 19
Information förskola:
Britt-Marie Deubler Telefon: 0589-871 65
Information fritidshem:
Anu Enehöjd Telefon: 0589-872 11
För att få en fakturakopia:
Susanne Wåhlander Telefon: 0589-874 87
Avbetalning
Anne Gustafsson Telefon: 0589-870 28
Besök sker efter tidsbokning.
Engelska: Fair to pay the right fee Pdf, 138.8 kB.
Arabiska: الحقوق و الرسوم المستحقة Pdf, 174.1 kB.
Kontakt för den här sidan:
Senast uppdaterad:
Kontakt och öppettider
Telefon: 0589-870 00
E-post: arboga.kommun@arboga.se
Arboga kommun
Box 45
732 21 Arboga
Besöksadress: Smedjegatan 5
Organisationsnummer 212000-2122