Lättläst: Kommunalråd och oppositionsråd
Kommunalråd
I Arboga finns ett kommunalråd.
Kommunalrådet är politiker.
Kommunalrådet har politik som sitt yrke.
Kommunalråden får lön av kommunen.
I Arboga finns ett kommunalråd.
Han heter Olle Ytterberg.
Olle Ytterberg är med i partiet socialdemokraterna.
Kommunalrådet Olle Ytterberg
arbetar i Rådhuset i Arboga.
Rådhuset ligger på Smedjegatan mitt i Arboga.
Oppositionsråd
I Arboga finns även ett oppositionsråd.
Oppositionsrådet är politiker.
Oppositionsrådet i Arboga heter Mats Öhgren.
Mats Öhgren är med i partiet Moderaterna.
Mats Öhgren jobbar i Rådhuset.
Han är i Rådhuset några timmar varje vecka.
Andra politiker
De flesta andra politiker i Arboga kommun
är fritidspolitiker.
Det betyder att de har andra jobb också
och att de arbetar
med politik på sin fritid.
Redaktör: Kommunstyrelseförvaltningen
Senast uppdaterad 2012-11-19